Friday, April 8, 2016

Praktika viimane samm

Ongi käes see hetk kui saan oma praktika ametlikult lõppenuks kuulutada, kuid ainult füüsiliselt, ja ainult selle konkreetse praktika. Eks oma teadmiste praktiseerimine jätkub ikka samamoodi ja igapäevaselt. Ning jah muidugi on mul veel vaja valmis saada aruanne ja esse ning lihvida arendusprojekt.. Kunagi peaks veel ka valmima arendusprojekti väljund, ma tõesti loodan, et peale viimast spurti ülikoolis on mul veel mahti see juunis valmis saada. Praegu ma tunnen, et ma ei jaksa ning et see vajab mu jaoks seedimist. Mu jaoks jäi õhku nii palju küsimärke millele sooviksin vastuseid leida, et see valmiv materjal oleks tähendusrikkam. 
Aga, mis oli siis mu praktika viimane samm? Minu esimene väljaspool ülikooli korraldatud mini-koolitus/töötuba Riias. Mis oli täielik pähkel minu jaoks. Tahate teada miks, ma lausa loetlen need põhjused üles:
1. Loomulikult oli töökeeleks inglise keel ning ma teadsin juba ette kui närvis ma olema hakkan.. seega ma olin veel topelt ette närvis.
2. Algselt informeeriti mind töötoast koos noortega, kus hakkame arutama, kuidas nad saaksid omale karjääri-portfooliot koostada, kuid paar päeva enne tuli minu meilile konverentsi ajakava ning seal seisis: 
12.30 h Presentation "Portfolio as an Instrument in working with Youngsters." Mirell  (University of Tallinn – Estonia) 
13.30 h Lunch 
14.30 h Workshop “How to use Portfolio as an attractive Instrument, in working with youngsters?"
16 h coffee break 
ja ma mõtlesin, et ma saan südamerabanduse sest millegiks selliseks ma ei olnud valmistanud. Muidugi oli paanikale lisaks minus ka palju pettumust ning pahameelt, sest ma leidsin, et on väga-väga lugupidamitu mind sellisesse olukorda panna. Samas ma ei imestanud, sest selliseid olukordi ja vetteviskamisi elasin ma Belgias ikka üksjagu üle.
3. Gruppi suuruseks oli 19 inimest ja nende seas VÄGA, ma rõhutan VÄGA tähtsaid isikuid. Näiteks võttis minul jalad nii värisema teadmine, et seal on Riia tehnikaülikooli staašikas ja tunnustatud õppejõud. 
4. Mul oli hunnik koolitöid, Erasmuse erinevad testid ja paberid vaja täita, praktika asjad vaja teha ning ma olin just naasnud Eestisse ja oleks tahtnud seda aega väga oma pere ja sõpradega lihtsalt puhates veeta aga ei, kui sain lõpuks oma läpaka parandusest oli mul selleks kõigeks kõigeks 5 päeva aega. Rääkimata faktist, et
5. Ma ei tea absoluutlselt mitte midagi eelnimetatud teemast.... Seletada noortele täiskasvanutele, mis on portfoolio ja leida, milline nende portfoolio olla võiks jne on üks asi. Aga teha presentatsiooni teemal, et kuidas kasutada protfooliot kui tööriista noortega töötamisel on täiesti totaalselt teine lugu.

Kuidas see olukord siis lahenes? Meilidest polnud muidugi mingit abi sest targemaks ma ei saanud ja vastati aind, et ära muretse küll sa lahenduse leiad... ja, et kutsu kuidas soovid seda kui nimi presentatsioon ei sobi. Okei. Hakkasin esialgu erinevaid materjale läbi töötama, et endale mingit pilti manada. Kurb reaalsus on see, et eksperdiks ei saa ühe päevaga seega otsustasin toetuda peamiselt ainult nende endi kogemustele ja ideedele. Ei mingit minu poolset infoküllust vaid lihtsalt grupi juhtimine, et nende endi ideed ja mõtted hakkaks lendama. Koostasin küll ka väikese koolitusmaterjali neile, et nad saaksid seda ise täiendada ning see aitas ka mul mingit struktuuri koolitusele luua. Materjal on nähtav siin. Ja ole tänatud, et Annli olin Riiaga osalema kutsunud sest ta oli valmis mind läbiviimisega aitama ja meie team-work sujus üllatavalt hästi, isegi kui meil ei olnud aega eriti valmistuda. Nii,et veelkord aitäh sulle kui loed seda. Kui kellegil on huvi, mida me täpselt tegime ja mis ideed sündisid siis võib mulle alati kirjutada. Hetkel aga ma ei hakka rohkem kirjutama ning lisan hoopis portsu pilte. Ja tagasisidest nii palju, et see oli lihtsalt nii positiivne ja uute ideede rikas. Kõige paremaks tagasisideks oli minu jaoks lõpuring, kus kõik siis vastasid küsimusele, et mis on nende järgmine samm seoses portfoolioga (kas ja kuidas nad seda rakendama hakkavad) ning hea oli kuulda, et nad tõesti said palju ideid, mida nad rakendada kavatsevad. Samuti oli ka hea näha, et vestlused tekkisid kergelt ja olid sügavamõttelised.

 









Ah jah, praktika kaitsmisega on ka ühel pool (pildid võetud andragoogika osakonna facebooki lehelt)




No comments

Post a Comment

© Mirelli praktika blogi
Maira Gall