Wednesday, January 13, 2016

Kuhu? Miks? Kuidas? Ning mis edasi?

Hei!

Ma olen nüüdseks juba 4 päeva Belgias olnud. Oma praktika organisatsioonis plaane teinud, elamist otsinud ja vaikselt ennast sisse elanud. Ehk oleks aega rääkida kuhu ja miks ma praktikale tulin ning mida ma siis siin tegema hakkan. 

Kuhu ma praktikale tulin?
Mina valisin oma praktika kohaks mitteformaalse MTÜ-na tegutseva hariduskeskuse Tabora vzw. Tabora tegutseb Belgias mitmes linnas - Brüssel, Antwerpen, Hasselt, Temse. Mina hakkan tegutsema kõigis peale Brüsseli (vähemalt esialgse plaani järgi). 

Kaua kestab minu praktika?
Minu praktika kestvus on 11.jaanuar 2016 kuni 25.märts 2016. See teeb pea 11 nädalat ning 36h "kontori" tundi nädalas. Ehk 396h + kõik kontori välised ettevalmistused jne. 

Mis see Tabora täpsemalt endast kujutab?
Tabora peamine tegevus seisneb nende hariduskeskuses Athenas. Seal pakutakse erinevaid kursuseid igas vanuses inimestele. Peamine sihtrühm on noored täiskasvanud kes on oma gümnaasiumi õpingud varasemalt pooleli jätnud ning siiski otsustanud diplomi saamise poole liikumist jätkata ning immigrandid, kes õppivad elamisloa või tööloa jaoks kohalikku keelt. 2014 aastal õppis Athenas inimesi 91st erinevast riigist. Kuna tegemist pole kaugeltki sihtrühmadega, kes peaks vastu tavalises kooli süsteemis või enamikes keeltekoolides siis tuleb kursuste läbiviimisel kasutada palju erinevaid meetoteid ja lähenemisi vastavalt sihtgrupi vajadustele. Samuti on ka põnev kuidas suudetakse Athenas anda keelekursusi täiesti nullist inimeste grupile kus ei ole ühist keelt. St, et inimesed ei oska ei kohaliku keelt ega ka inglise keelt ning appi tuleb võtta käed, jalad, pildid, väljendused jne. Uskumatu on see, et sellega saadakse hakkama ning see toimib. Tabora on kokkuleppe valitsusega ning seega saavad õpilased käia Brüsselis aasta ringselt eksameid tegemas. Tabora mitte ainult ei paku neile kursusi vaid pakub neile tugisüsteemi mis aitab neid ka otsuste langetamisel peale keskhariduse saamist. Kas õppida edasi, suunduda tööle, millised on võimalused jne. Vajadusel saavad nad alati abi küsimiseks tagasi pöörduda.
Teiseks tegeleb Taborast kaks inimest ka vangide õpetamisega. Põhimõte on sama, et aidata neil saada kätte keskhariduse diplom ja üleüldiselt avaldada nende maailmapilti. 
Kolmandaks on Taboral ka oma väike varjupaik, mis asub Temses. Seal elavad noored täisealised poisid. Poistel ei lasta aga lihtsalt niisama seal konutada vaid selleks, et nad suhtleks, avaneks ning oma olukorraga midagi ette võtaks on neil nädalas ette antud arv töötunde Athenas. Töö on lihtne. näiteks valmistavad ette õppematerjalide mappe, voldivad vajalike voldikuid jne. Peamine mõte ongi, et sotsialiseeruks sealsete töötajatega ning seeläbi saab sammsammult neid utsitada tööd otsima, õppima jne. Varjupaigas jagatakse ka söögipakke ning pakutakse soovi korral nõustamist vaestele. Näiteks milliseid enesearendamis võimalusi neil oleks parema töö või üldse leidmiseks jne.

Miks ma just selle koha valisin?
Põhjuseid on kohe mitu:
1. Välismaal praktika tegemine seab korraliku väljakutse minu kohanemisvõimele (mis on ka juba korralikult piinamist saanud) ning seeläbi aitab see kogemus mul tulevikus väljakutseid kergemini vastu võtta.
2. Olles kodusest ning mulle tuttuvast ning turvaliselt keskkonnast väljas puutun kokku paljude probleemidega, mida elavad läbi näiteks immigrandid. Tunnen, et saadav kogemus on mulle oluline, et oskaksin paremini mõista selle sihtgrupi läbielamisi, vajadusi jne. 
3. Keelepraktika ning samuti leian, et see annab tulevikus juurde võimalusi välismaal töötamiseks. Samuti laieneb sõnaring jne.
4. Võimalused, mida antud organisatsioonis pakuti on paremad ning mitmekesisemad. Samuti ühtivad minu soovidega. Probleemsete ning raskemates oludes inimestega töötamine on ka kõvasti keerulisem ning väljakutsuvam. Saan töötada nii kursusi andes täiskasvanud noortega, kes tavasüsteemides vastu ei pidanud ehk vajavad mitmekesised lähenemisi, et hoida neid motiveerituna.  Saan töötada vangidega, mis on eriti suur väljakutse sest nende motiveeritus on üsna madal, neil on raskusi keskendumisega ning paljude mõttemaailm on algselt väga kitsas ning kinnine, nad on ka tihti väga vastumeelsed. Ning veel saan töötada rahvusvalise projekti elluviimisega ning vangla projekti välja töötamisega. 

Mida ma siin tegema hakkan ehk minu praktika plaan.
Tabora dirketoriga praktika plaani arutades otsustasime, et nädala arvestusega on kolme kuulist praktikat väga raske paika panna sest paljud asjad on kujunemis järgus ning raske on neid samme ette kujutada. Seega panime praktika plaani paika nädalase töögraafiku järgi ning tõime eraldi välja jooksvad ülesanded. Hiljem saan blogi sissekannetes täpsustada kuidas miski kujuneb ning millised ülesandeid on juurde tulnud jne.

Lisan praktika kava selle algsel kujul, et hoida kokku aega tõlkimise pealt :) Samuti on välja toodud, mida minult oodatakse ning kuidas organisatsioon hoiab minu tegemistel ning tööedukusel silma peal:


Traineeship title: Traineeship in Belgium 2016

Number of working hours per week: 36 hours
Detailed programme of the traineeship:

Monday – Working in Antwerpen
Giving English lessons in small groups (2-3 persons). Giving a course also includes preparation, following 
learners needs , observing learners development, changing methods case of need, making reports if needed etc.
Taking Dutch courses at the same organization. Purpose is to learn new and different language when the 
teaching language isn’t your native. Observing the methods the lector uses to teach language when the group is 
very diverse (from youngsters till elders, from many different countries).

Tuesday – Working in Antwerpen
Giving English lessons in small groups (2-3 persons). Giving a course also includes preparation, following 
learners needs , observing learners development, changing methods case of need, making reports if needed etc.

Wednesday – Working in Hasselt
Giving English lessons in small groups (2-3 persons). Giving a course also includes preparation, following 
learners needs , observing learners development, changing methods case of need, making reports if needed etc.
At the evening giving English courses in the Hasselt prison. Giving a course also includes preparation, 
observing learners development, changing methods case of need, making reports if needed etc. Some weeks 
appointments with prisoners to discuss about the project (written about it below).

Thursday – Antwerpen
Helping in Tabora social centre at Temse (preparing food packages, communication). Time for discussing over 
upcoming issues, ideas, problems or etc. 

Friday till Sunday are free from office for running tasks (preparation for courses, projects or etc) and 
for free time.

There are list of task what doesn’t have to take place in certain days but have to be done constantly for 
the trainee-ship time.
-           Working with international project called IRIS (Developing functional creativity: from Words to 
Actions). Project has been funded by Erasmus + KA2 fond.
Main task are to represent and fulfil Estonia part of the project. Helping leading organisation (Tabora 
vzw) for example with making interviews , writing conclusions, generating ideas, taking a part of 
meetings etc. The target group of the project is youngsters and young adults. Project purposes match well
with andragogy.
-           Helping to work out a project/program with Director of Tabora to motivate Hasselt prison prisoners 
by using cultural activities (adult men prison).
Includes meeting with prisoners to generate the ideas, making conclusions, having discussions about 
possibilities and etc. Most tasks will appear in the progress.


Knowledge, skills and competences to be acquired by the end of the traineeship (expected Learning 
Outcomes):
-           Trainee is capable of observing herself to reflect and analyse hers progress with work
-           Trainee is capable of making decision about changing using methods, styles, approaches in case 
             of need.
-           Trainee English level is B2.2.
-           Trainee has knowledge in the field of teaching young adults.
-           Trainee has skills of using different teaching or learning methods.
-           Trainee is capable of seeing every learners as a different personality. Trainee has to try to fulfill 
             learners needs what are related to the course subject.
-           The organization purposes are also important to trainee and she will follow them with hers work.

Monitoring plan:
-           Working in prison is always together with the director of Tabora. That insurance that the organization will be known about trainees results.
-           English course learners have a possibility to give a feedback about trainee any time.  Also organization will keep track of students development in
English speaking. Any case of non-success trainee has to change hers approach.
-           Trainee will constantly present hers work by exchanging ideas, making plans, doing reports, discussing about issues etc.
-           Co-workers will give a feedback about trainee case of failure, issues or success and good progress.

Evaluation plan:
Director of Tabora will evaluate trainees work by following monitoring plan list. Every task has their own 
purpose (example: English course has to help learners to become better with English speaking) what trainee 
will have to fulfil. The results will be evaluate as successful or non-successful. In case of non-successful
work trainee has to change hers approaches, teaching style, methods or else what is necessary to guarantee 
success in any course or in other work tasks.




Ühesõnaga olen ma väga põnevil oma eesootava kolme kuu ees. Praguseks olen olnud kohal neli päeva. Esimene päev oli lihtsalt saabumine ning teised kolm päeva on kulunud plaani koostamiseks, arutamiseks ning üldse sisseelamiseks. Olen käinud jälgimas teiste antavaid kursusi, et näha nende kasutatavaid meetodeid jne. Kohtunud sihtgrupiga, kes on üpris lärmakas ning olenemata oma vanusest ei suuda eakohaselt õppida ning enamik ei näe ka vajadust enesearenduseks. Ehk väljakutse on suur. Selle nädala lõpuni tegelen materjalide tutvumisega, meetodite valikuga ning muu ettevalmistusega, et oleks plaan a,b,c,d ja f alati taskust võtta kui ei näe kursusi andes positiivseid tulemusi. Samuti olen käinud juba ühel kohtumisel vanglas, et selgitada välja nende peamiseid barjääre õppimise ees ning leida selleks lahendusi. Sellest aga kirjutan juba järgmises postituses.


No comments

Post a Comment

© Mirelli praktika blogi
Maira Gall